„We wszystkich dzieciach drzemie piękno, wrażliwość i siła.
Sposób w jaki powinniśmy je wydobyć jest zadaniem a także wyzwaniem dla nauczyciela.
Trzeba używać różnych metod, aby docierać do serc dzieci i utrzymać je w koncentracji.”
Suzuki
Program dydaktyczno-wychowawczy obejmuje podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej. W ramach zajęć w grupach przedszkolnych realizowane są zajęcia edukacyjno-poznawcze.
W ramach zajęć obligatoryjnych w poszczególnych grupach nauczycielki pracują wykorzystując następujące programy i metody pracy
- Nauka matematyki metoda stworzoną przez Edytę Gruszczyk-Kolczyńską
- Elementy metody Marii Montessori
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- Elementy metoda wychowania muzycznego Carla Orffa
- Metoda aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss
- Metoda Dobrego Startu
- Metoda Gimnastyki Twórczej Labana
- Pedagogika zabawy KLANZA
- Metoda Paula Dennisona
- Metoda wychowania fizycznego wg. Kazimiery Wlaźnik
Dla dzieci uzdolnionych nasze przedszkole oferuje zajęcia kółek zainteresowań.
Cele ogólne:
Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań a także:
- stwarzanie warunków do odkrywania, eksperymentowania, poznawania, działania, przeżywania,
- kształtowanie wiary we własne możliwości,
- rozbudzanie pozytywnego stosunku do muzyki,
- kształtowanie osobowości twórczej i aktywnej,
- rozwijanie wrażliwości artystycznej i emocjonalnej,
- rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych
oraz plastycznych, - rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i jej analizowania pod kątem tempa, rytmu, melodii, dynamiki, artykulacji,
- kształtowanie umiejętności wykonawczych,
- stwarzanie sytuacji doskonalących pamięć, umiejętność skupienia uwagi, zdolność kojarzenia, logicznego, twórczego i oryginalnego myślenia a także działania,
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania
oraz samodzielności. - Kształtowanie i rozwijanie ekspresji, twórczej postawy, wrażliwości
na piękno, wrażliwości estetycznej, pomysłowość i wyobraźni.