Program nauczania

„We wszystkich dzieciach drzemie piękno, wrażliwość i siła.
Sposób w jaki powinniśmy je wydobyć jest zadaniem a także wyzwaniem dla nauczyciela.
Trzeba używać różnych metod, aby docierać do serc dzieci i utrzymać je w koncentracji.”
Suzuki

Program dydaktyczno-wychowawczy obejmuje podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej. W ramach zajęć w grupach przedszkolnych realizowane są zajęcia edukacyjno-poznawcze.

W ramach zajęć obligatoryjnych w poszczególnych grupach nauczycielki pracują wykorzystując następujące programy i metody pracy

  • Nauka matematyki metoda stworzoną przez Edytę Gruszczyk-Kolczyńską
  • Elementy metody Marii Montessori
  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Elementy metoda wychowania muzycznego Carla Orffa
  • Metoda aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss
  • Metoda Dobrego Startu
  • Metoda Gimnastyki Twórczej Labana
  • Pedagogika zabawy KLANZA
  • Metoda Paula Dennisona
  • Metoda wychowania fizycznego wg. Kazimiery Wlaźnik

Dla dzieci uzdolnionych nasze przedszkole oferuje zajęcia kółek zainteresowań. 

Cele ogólne:

Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań a także:

  • stwarzanie warunków do odkrywania, eksperymentowania, poznawania, działania, przeżywania,
  • kształtowanie wiary we własne możliwości,
  • rozbudzanie pozytywnego stosunku do muzyki,
  • kształtowanie osobowości twórczej i aktywnej,
  • rozwijanie wrażliwości artystycznej i emocjonalnej,
  • rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych
    oraz plastycznych,
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i jej analizowania pod kątem tempa, rytmu, melodii, dynamiki, artykulacji,
  • kształtowanie umiejętności wykonawczych,
  • stwarzanie sytuacji doskonalących pamięć, umiejętność skupienia uwagi, zdolność kojarzenia, logicznego, twórczego i oryginalnego myślenia a także działania,
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania
    oraz samodzielności.
  • Kształtowanie i rozwijanie ekspresji, twórczej postawy, wrażliwości
    na piękno, wrażliwości estetycznej, pomysłowość i wyobraźni.