„Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres,
od urodzenia do szóstego roku życia.”
dr Maria Montessori
RAMOWY PLAN DNIA GRUPA SÓWKI
Godzina |
Plan |
06:00-08:30 |
- Schodzenie się dzieci do przedszkola,
- Zabawy wspólne, indywidualne i grupowe.
|
07:00-08:00 |
- Zabawy i ćwiczenia integracyjny przy muzyce.
|
08:00-13:00 |
Realizacja podstawy programowej. |
08:00-08:30 |
- Poranny krąg, przywitanie w kręgu,
- Sprawdzanie obecności.
|
08:30-08:45 |
- Śniadanie (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku) .
|
09.15–9.30 |
- Doskonalenie czynności samoobsługowych – mycie zębów po śniadaniu.
|
09.30–11.15
10.15 |
- Zajęcia programowe z zakresu wszystkich dziedzin oddziaływania dydaktycznego.
- drugie sniadanie
|
11.15-11.30 |
- Przygotowanie do obiadu (doskonalenie czynności samoobsługowych – higiena przed posiłkiem),
- Rozm
|
11.30–12.00 |
- Obiad (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku).
|
12.00-12.30 |
- Zajęcia i zabawy wyciszające, relaksacja, słuchanie bajek,
- Odpoczynek na dywanie .
|
12:30-13:30 |
- Zajęcia na świeżym powietrzu,
- Zabawa swobodna,
- Obserwacja przyrodnicza (w zależności od warunków pogodowych).
|
13.30–14.00 |
- Przygotowanie do podwieczorku (doskonalenie czynności samoobsługowych – higiena przed posiłkiem),
- Podwieczorek.
|
14.00–15.00 |
- Zabawy dowolne według zainteresowań,
- Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela .
|
15.00–18.00 |
- Zabawy w kącikach zainteresowań.
|
|
po południu kanapka dla chętnych dzieci |
|
|
RAMOWY PLAN DNIA GRUPA LISKI I JEŻYKI
Godzina |
Plan |
06:00-08:00 |
- Schodzenie się dzieci
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, podejmowane z inicjatywy dzieci, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne – służące realizacji pomysłów dzieci,
- Zajęcia indywidualne lub zespołowe prowadzone przez nauczyciela, zabawy integrujące grupę,
|
08:00-13:00 |
Realizacja podstawy programowej |
08:00-08:45 |
- Przywitanie w kręgu
- Sprawdzanie obecności
- Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-porządkowe
|
08:45-09:30 |
- Śniadanie
- Czynności higieniczne
|
09:30-10:00 |
- Zajęcia dydaktyczne realizowane z całą grupą z zakresu wszystkich dziedzin oddziaływania dydaktycznego
|
10:00-10:30 |
- Czynności higieniczno-porządkowe
- II śniadanie
|
10:30-11:15 |
- Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, obserwacje przyrodnicze lub otaczającego środowiska, zabawy ruchowe w sali gimnastycznej, praca w kąciku przyrody, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe
|
11:15-11:30 |
- Przygotowanie do obiadu
- Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
|
11:30-12:00 |
|
12:00-12:15 |
- Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
- Przygotowanie do odpoczynku
|
12:15-13:30 |
- Odpoczynek, drzemka na leżaczkach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek
|
13:3014:15 |
- Pobudka
- Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
- Przygotowanie do podwieczorku
- Podwieczorek
|
14:15-15:00 |
- Zajęcia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb,
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych uzdolnieniach
- Zajęcia dodatkowe
- Czynności porządkowe
|
15:00-16:00 |
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne,
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, lub zabawy ruchowe na sali gimnastycznej, praca w kąciku przyrody,
- Zabawy integrujące grupę prowadzone przez nauczyciela,
- Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej,
- Gry i zabawy stolikowe
|
|
|
16:00-18:00 |
- Odbiór dzieci z przedszkola.
- Zajęcia na świeżym powietrzu (w zależności od warunków pogodowych), zabawy wspólne, indywidualne i grupowe wg. zainteresowań.
|
UWAGA:
Podane godziny są jedynie orientacyjne, mogą ulec zmianie, przesunięciu lub odwołaniu w uzasadnionych przypadkach. Rozkład dnia będzie dostosowany przede wszystkim do potrzeb dzieci w poszczególnym wieku.