„Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres,
od urodzenia do szóstego roku życia.”
dr Maria Montessori
RAMOWY PLAN DNIA SALA
Godzina |
Plan |
06:00-08:00 |
- Schodzenie się dzieci
- Zabawy indywidualne wg. inwencji dzieci w kącikach zainteresowań pod opieką Opiekunki
|
08:00-08:20 |
- Sprawdzanie obecności
- Przygotowanie do śniadania
- Czynności higieniczne i samoobsługowe
|
08:20-09:00 |
- Śniadanie. Karmienie i pomoc przy posiłku. Nauka samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków
- Czynności higieniczno-sanitarne po posiłku
|
09:00-09:15 |
|
09:15-10:45 |
- Zajęcia dodatkowe w grupach (poniżej zestawienie zajęć dodatkowych)
|
09:30 |
- II śniadanie
- Realizacja zadań wychowawco-edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
- Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej, zabawy ruchowe i tematyczne
- Pobyt na świeżym powietrzu
|
10.20- 10.40 |
- Zupa
- Czynności higieniczne
- Nauka samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
|
10:40-12:45 |
- czas na sen lub leżakowanie
- słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek
|
12.45 – 13.15 |
|
|
|
13:15-13:30 |
- Czynności higieniczno-porządkowe
|
14:00 |
- Podwieczorek
- Czynności higieniczne
|
14:00-15:00 |
- Zabawy dowolne w sali.
- Zabawy wg. zainteresowań dzieci. Gry i zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami.
- Czytanie bajek dzieciom
|
15:00-18:00 |
- Schodzenie się dzieci do sali zbiorczej
- Zabawy integracyjne grupy, prowadzone przez Opiekunki
|
15:45-16:15 |
- Czynności higieniczne i porządkowe
- Przygotowanie do II podwieczorku
- II podwieczorek
|
14:00-18:00 |
- Rozchodzenie się dzieci do domu
|
RAMOWY PLAN DNIA SALA 3
Godzina |
Plan |
06:00-08:00 |
- Schodzenie się dzieci
- Zabawy indywidualne wg. inwencji dzieci w kącikach zainteresowań pod opieką Opiekunki
|
08:00-08:15 |
- Czynności higieniczne
- Przygotowanie dzieci do śniadania
|
08:15-09:15 |
- Śniadanie. Karmienie dzieci i pomoc przy posiłku
- Czynności higieniczne
|
09:15-09:45 |
- Zajęcia dodatkowe (poniżej zestawienie zajęć dodatkowych)
- Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej, zabawy ruchowe i tematyczne
- Spacer na świeżym powietrzu
|
09:45-10:30 |
- Przygotowanie dzieci do II śniadania
- II śniadanie
- Czynności higieniczno-pielęgnacyjne
|
10:30-10:45 |
- Obiad: zupa. Karmienie dzieci i pomoc przy posiłku
|
10:45-11:00 |
- Czynności higieniczno-pielęgnacyjne
- Przygotowanie dzieci do odpoczynku
|
11:00-13:00 |
- Czas na sen lub leżakowanie
- Suchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek
|
13:00-13:30 |
- Pobudka
- Czynności higieniczno-pielęgnacyjne
|
13:30-13:45 |
- Obiad: drugie danie. Karmienie dzieci i pomoc przy posiłku
- Czynności higieniczno-pielęgnacyjne
|
13:45-14:00 |
|
14:00-14:15 |
- Czynności higieniczno-pielęgnacyjne
|
14:15-14:45 |
- Zabawy indywidualne, ruchowe i muzyczne
|
14:45-15:00 |
- Przygotowanie do podwieczorku
- Podwieczorek
|
15:00-18:00 |
- Schodzenie się dzieci do sali zbiorczej
- Zabawy integracyjne grupy, prowadzone przez Opiekunki
- Rozchodzenie się dzieci do domu
|