Proszę czekać, trwa ładowanie zawartości strony.

Plan Dnia

„Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres,
od urodzenia do szóstego roku życia.”
dr Maria Montessori

RAMOWY PLAN DNIA SALA 4

 Godzina  Plan
06:00-08:30
  • Schodzenie się dzieci do przedszkola,
  • Zabawy wspólne, indywidualne i grupowe.
07:00-08:00
  • Zabawy i ćwiczenia integracyjny przy muzyce.
08:00-13:00  Realizacja podstawy programowej.
08:00-08:35
  • Poranny krąg, przywitanie w kręgu,
  • Sprawdzanie obecności.
08:35-08:45
  • Śniadanie  (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku) .
09.15–9.30
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych – mycie zębów po śniadaniu.
09.30–11.30
  • Zajęcia programowe z zakresu wszystkich dziedzin oddziaływania dydaktycznego.
11.30-11.45
  • Przygotowanie do obiadu (doskonalenie czynności samoobsługowych – higiena przed posiłkiem),
  • Rozmowa o sprawach bieżących.
11.45–12.15
  • Obiad (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku).
12.15-12.30
  • Zajęcia i zabawy wyciszające, relaksacja, słuchanie bajek,
  • Odpoczynek na dywanie .
12:30-13:30
  • Zajęcia na świeżym powietrzu,
  • Zabawa swobodna,
  • Obserwacja przyrodnicza (w zależności od warunków pogodowych).
13.30–14.00
  • Przygotowanie do podwieczorku (doskonalenie czynności samoobsługowych – higiena przed posiłkiem),
  • Podwieczorek.
14.00–15.00
  • Zabawy dowolne według zainteresowań,
  • Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela .
15.00–16.30
  • Zabawy w kącikach zainteresowań.
16.30–16.30
  • Przygotowanie do podwieczorku (doskonalenie czynności samoobsługowych – higiena przed posiłkiem),
  • Podwieczorek.
16.30–18.00
  • Zabawy wspólne, zespołowe i indywidualne.
  • Odbiór dzieci z przedszkola.

RAMOWY PLAN DNIA SALA 5 i 6

Godzina Plan
06:00-08:00
  • Schodzenie się dzieci
  • Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, podejmowane z inicjatywy dzieci, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne – służące realizacji pomysłów dzieci,
  • Zajęcia indywidualne lub zespołowe prowadzone przez nauczyciela, zabawy integrujące grupę,
08:00-13:00  Realizacja podstawy programowej
08:00-08:45
  • Przywitanie w kręgu
  • Sprawdzanie obecności
  • Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-porządkowe
08:45-09:30
  • Śniadanie
  • Czynności higieniczne
09:30-10:00
  • Zajęcia dydaktyczne realizowane z całą grupą z zakresu wszystkich dziedzin oddziaływania dydaktycznego
10:00-10:30
  • Czynności higieniczno-porządkowe
  • II śniadanie (owoc + woda)
10:30-11:15
  • Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, obserwacje przyrodnicze lub otaczającego środowiska, zabawy ruchowe w sali gimnastycznej, praca w kąciku przyrody, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe
11:15-11:30
  • Przygotowanie do obiadu
  • Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
11:30-12:00
  • Obiad dwudaniowy
12:00-12:15
  • Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
  • Przygotowanie do odpoczynku
12:15-13:30
  • Odpoczynek, drzemka na leżaczkach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek
13:3014:15
  • Pobudka
  • Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
  • Przygotowanie do podwieczorku
  • Podwieczorek
14:15-15:00
  • Zajęcia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb,
  • Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych uzdolnieniach
  • Zajęcia dodatkowe
  • Czynności porządkowe
15:00-16:00
  • Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne,
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, lub zabawy ruchowe na sali gimnastycznej, praca w kąciku przyrody,
  • Zabawy integrujące grupę prowadzone przez nauczyciela,
  • Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej,
  • Gry i zabawy stolikowe
16:30-16:45
  • Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych
  • Drugi podwieczorek
16:00-18:00
  • Odbiór dzieci z przedszkola, grupy łączone,
  • Zajęcia na świeżym powietrzu (w zależności od warunków pogodowych), zabawy wspólne, indywidualne i grupowe wg. zainteresowań.

UWAGA:
Podane godziny są jedynie orientacyjne, mogą ulec zmianie, przesunięciu lub odwołaniu w uzasadnionych przypadkach. Rozkład dnia będzie dostosowany przede wszystkim do potrzeb Dzieci w poszczególnym wieku.